Vedr. rottebekæmpelse

Haveforeningen har et fast abonnement hos Skadedyrsfirmaet Kiltin. Det indebærer opsætning af 60 rottefælder opsat rundt omkring i haveforeningen, 4 faste årlige besøg samt løbende tilkaldelse ifm. observation af rotter. Alle haveejere i CNM kan ringe direkte til tlf.nr. 47 10 72 00, eller maile til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. og give info om, hvor der er observeret hvad, hvorefter der vil komme besøg af en rottefænger.   

 

Oversigt over afhentning af renovation i Carl Nielsens Minde

Hver tirsdag og hver fredag hele kalenderåret indtil 3. december afhentes der forskellige former for renovation i vores haveforening. Præcist hvilke containere, der tømmes hvornår, fremgår af vedlagte oversigt for 2018. Klik her.

Kontakt gerne den ansvarlige på området i bestyrelsen Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  hvis der er spørgsmål eller kommentarer. 

 

”Tro og love-erklæring” ifm. betaling af dobbelt renovationsafgift

For de havelodder, hvor den primære ejer har folkeregisteradresse i Gladsaxe Kommune, er der mulighed for at søge refusion for betaling af dobbelt renovationsafgift. Det sker via vedlagte formular, som skal afleveres i underskrevet tilstand til bestyrelsen – via mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller i postkassen - senest den 15. september, så vi kan videreformidle dem til kommunen inden den 1. oktober.

Når kommunen har kontrolleret Tro og love erklæringerne, sker der en reduktion via det følgende års ejendomsskattebillet til haveforeningen, og derefter refunderes beløbet fra haveforeningen til den enkelte haveejer. Tro og love erklæringen er der link til her.

 

Vedr. refusion i 2018 for dobbelt renovationsafgift i 2017:

Refusion af 930,93 kr. til 65 haveejere ifm. betaling af dobbelt renovationsafgift i Gladsaxe Kommune 2017 sker primo juli 2018 ifm. opkrævning for 3. kvartal.

Haveejere fra ialt 6 haver er i 2017 kommet til at aflevere 2 Tro og love erklæringer for samme havelod, har kommunen registreret. Det behøver man ikke gøre fremadrettet, idet intet havelod kan få to gange refusion.

 

Storskrald

I 2019 vil der være indsamling af storskrald på et tidspunkt ikke så længe efter sæsonstart. 

Erfaringen viser, at det især er i forbindelse med sæsonstart, der ryddes op. Hvorimod det er meget lidt, der indsamles ifm. sæsonafslutning.

Fremover vil der derfor være mulighed for at aflevere storskrald én gang i sæsonen.  

 

I 2018 skete det i juni - på nedenstående måde:

INDSAMLING AF STORSKRALD LØRDAG D. 9. JUNI kl. 10-12 OG SØNDAG D. 10. JUNI kl. 10-12. Sted: Lupinvej ved servicehuset. 

Det bliver muligt at aflevere følgende, som afhentes den følgende mandag:

  1. 1. Metal - 2. Brændbart (ingen byggematerialer) - 3. Møbler - 4. Hårde  hvidevarer + elektronik -5. Maling og kemikalier.

Har du ikke mulighed for selv at transportere dit storskrald til Lupinvej, så

  • om fredagen kan du kontakte vicevært Poul på tl. 25 36 58 98, så vil Poul koordinere indsamlingen
  • lørdag og søndag skal du tage kontakt til de folk, som står ved storskraldspladsen, så bliver man skrevet op. Poul kører rundt i haven og har ikke altid mulighed for at høre sin telefon :-)

Det er IKKE MULIGT at aflevere byggematerialer. Dette skal afleveres på nærmeste genbrugsstation: Turbinevej 10, 2860 Søborg